2022-23 ikasturteko praktika onak

2022-2023 ikasturteko azken klaustroan, IES Sarriguren BHIko zenbait irakaslek azken hilabeteetan egindako Job Shadowing egonaldiak aurkeztu zituzten. Mugikortasun horiek Erasmus+ programaren barruan daude, CREENAren KA121-SCH partzuergoaren proiektuaren esparruan. Bisita horien helburu nagusia zen ikustea nola lan egiten den beste ikastetxe eta herrialde batzuetan ikasle guztien inklusioa eta nola erantzuten zaion aniztasunari.

Danimarka

2023ko apirilean, Itxaso Mundiñano (G.H.ko irakaslea) eta Itziar Bandrés (ingeles irakaslea) Kopenhageko hiri ederrera joan ziren, Randersgades Skole hiriguneko hainbat hezkuntza-praktiken lekuko izateko. Esperientzia oso aberasgarria izan zen alderdi askotan, baina ikastetxean arnasten zen giro ona eta errespetua azpimarratu nahi zuten, baita Danimarkako eta Nafarroako ebaluazio sistemen arteko desberdintasuna ere. Daniar irakasleak harrituta geratu ziren Espainiako ikasleek eskolatzean jasotzen dituzten kalifikazioen kopuruarekin, han ez baita zenbakizko notarik edo txostenik jartzen gure DBHko 3. mailaren baliokidea izango litzatekeenera arte. Erasmus+ programak Europan eskaintzen dituen hezkuntza-praktikak ikusteko aukera luxua iruditzen zaigu!

Italia

Ilargi Olaiz geografia eta historia irakaslea Ginnasio Luigi Galvani (Bolonia) lizeoan izan zen. Italiako bigarren hezkuntzako institutu historiko eta erdialde honek harritu egin zuen ikasleek eskatzen eta garatzen duten erantzukizun pertsonalaren, autonomiaren eta heldutasunaren mailarekin. Ibilbide zientifikoaren, humanistikoaren eta sanitarioaren barruan hainbat hizkuntza-ibilbide (alemana, frantsesa eta ingelesa) eginez, zentroak interes handia erakutsi zuen Europako beste ikastetxe batzuekin lankidetzan aritzeko, hezkuntzaren inguruko esperientziak, ikaskuntzak eta ikuspegiak partekatzeko. Erasmus+ programak aukera eman du bi zentroen arteko zubiak eraikitzeko eta 2023-2024 ikasturtean zehar jarraituko duen komunikazio- eta esperientzia-trukerako harremana ezartzeko.

Francia

Irene Ábrego (frantseseko irakaslea) eta Itxaso Andrés (ingeleseko irakaslea eta SKOLAE programaren koordinatzailea) Frantzia iparraldean dagoen Vitré hiriko Collège Gerard de Nerval eskolan hartu zituzten. Egonaldian, hainbat metodologia ikusi zituzten ikasgelan, baita aniztasunari arreta emateko programak ere (SEGPA, ULIS, besteak beste). Egonaldian ikasitakoa balioesten dute irakasleek ikastetxeetan duten eginkizunari buruz eta ikasleen artean aniztasuna kudeatzeko modu desberdinei buruz hausnartzeko aukera gisa. Gainera, jasotako tratu ona eta etorkizunean ikastetxearekin trukeak egiteko aukera azpimarratu dituzte.

Alemania

Laida Oterok (alemaneko eta ingeleseko irakaslea eta Erasmus+eko koordinatzailea) eta María Arivek (matematikako irakaslea) Gymnasium Schloss Neuhaus (GSN) bisitatu zuten Paderbornen, Alemanian. Harritu egin zituen departamenturik ez izateak eta, horren truke, 100 pertsona baino gehiagorentzako lekua duen irakasle-gela batek. Era berean, ikasleen autonomia eta haien arteko eta irakasleekiko errespetua nabarmendu zituzten. GSNk ikastetxeko programa bat du (GSN goes Europe), eta, bertan, gure 3. DBHko ikasleak izango zirenak astebetez trukea egiten dute Europako beste ikastetxe batekin. 2023ko irailean Alemaniako ikasleen bisita jaso dugu IES Sarriguren BHI-n.

Job shadowing 2022/23 aurkezpena

Hakkas Skolako bi irakasleren harrera


2023ko martxoan Suediako Hakkas Skolako hizkuntza modernoetako bi irakasleren bisita jaso genuen, Erasmus+ programaren barruan behaketa bidezko ikaskuntza-praktikak egitera zetozenak.

Bi egunez, ikasgelan aniztasuna nola tratatzen dugun ikusteko aukera izan zuten, baita gaztelania, ingelesa, frantsesa, euskara, ingeleseko gorputz-hezkuntza eta abarreko eskolak ikusteko aukera ere. Halaber, jardunbide egokien saio bat egingo dugu, ikasgelan aplikatzeko tresna digitalak trukatzeko.

Aldez aurretik, DBHko bigarren mailako alemaneko eta frantseseko gure ikasleek eTwinning "Teens in Europe" proiektua egin zuten beren ikasleekin.
 

2021-22 ikasturteko praktika onak

2021-2022 ikasturteko klaustroan, Pablo Horcadak (ikasketaburua eta gaztelaniako irakaslea) eta Ilargi Pérezek (ikastetxeko idazkaria eta ingeleseko irakaslea) Turkiako hiru ikastetxetan egindako Behaketa bidezko Ikaskuntzako Praktiken (Job-Shadowing) egonaldien ondorioak eta esperientziak jakinarazi ziren.

Zentro horietara egiten diren bisitak Creenaren Erasmus+ programaren barruan sartzen dira.


ISTANBUL: YIL Ortaokulu (Güngören) 2022/03/28 - 2022/04/02

 

  1. Irakasle taldearekin lehen topaketa aretoan.
  2. Turkiako lehen sektoreari eta haren arazoei buruzko hainbat kontu aurkeztu dizkiguten historia mota.
  3. Bigarren hezkuntzako ikastetxean integratutako haurtzaindegia. Irakasleen seme-alabak hona datoz. Ideia bikaina.
  4. Ikasle guztiek urtean 2 egun dituzte ikastetxerako lan egiteko (atezainak izan behar dute, zuzendaritza-erabakien berri eman behar dute, gurasoei bileretara laguntzen diete). Ikastetxeko bizitzan sartzeko eta erantzukizunak emateko modu polita.

AYDIN: Efeler Ortaokulu (Aydin) 2022/04/03 - 2022/04/05

 

  1. Beste haurtzaindegi integratu bat. Funtsezkoa da kontziliaziorako eta seme-alabak izan ondoren emakumea lanera itzultzeko. Sistemaz oso harro daude eta guk ikustea nahi duten lehen gauza da.
  2. Esperimentuak arreta handiz apaindutako laborategi batean. Institutu osoak dekorazio ikaragarria du, ikasleak motibatzea eta "eskolara triste ez etortzea" bilatzen dute.
  3. Ilargi eta Pablo institutua eta Creenaren proiektua banderarekin aurkezten eta Atatürk PowerPoint eskoltatzen.

DIYARBAKIR: Hamravat I«lkokulu (Diyarbakir) 2022/04/06 - 2022/04/10

 

  1. Hau hirugarren bisitaren ikastetxea da. Eliteko ikastetxe kate baten sukurtsala da, eta mundu osoan ditu ikastetxeak eta unibertsitateak. Eliteko zentroa baliabide asko dituzten jendearentzat. Ez oso inklusiboa.
  2. Helburua edozein enpresarena da: dirua egitea eta zenbat eta gehiago, hobe (haiek esanda). Hori lortzeko, marketina izugarria da. Ikasleen argazki arrakastatsuak nonahi, baita hirian eta aireportuan ere. Fulanito, 9,97ko oharra eta Harvarden onartua. Menganito, 9,99ko nota eta Yalen onartua.
  3. Diseinua eta estetika oso zainduak. Ametsetako instalazio batzuk.
  4. Klaseak izugarriak dira. Gainera, inork ez du koadernorik erabiltzen eta ez du ezer apuntatzen. Magiaz ikasten dutela dirudi.
  5. Aeromodelismoko eta automobilgintzako proiektuak (proposamen komertzial irmoak egin dizkiete Mercedesek eta Volvok), eta NASArekin ere proiektuak dituzte.