Ikastetxearen Plan Digitala

Testuingurua


IES Sarriguren BHI oso azkar hazi den ikastetxe berria da, eta sortu zenetik 5 urtean Nafarroako ikastetxe handienetako bat bihurtu da. Horrek guztiak premia eta muga zailak sortzen ditu zentroa hazten ari den abiaduran konpontzeko. Horregatik, ezinbestekoa da baliabide digitalen erabilera bultzatzeko tresna bat sortzea irakatsi eta ikasteko prozesuetan, bai eta ikastetxe bateko gainerako kudeaketa-prozesuetan ere.

Ikastetxearen estrategia digitala UPOn islatzen da, irakaskuntza- eta ikaskuntza-prozesuan teknologiaren erabilera inplikatzen duten jarduera eta proiektu espezifikoen plangintzaren bidez. Era berean, ebaluazio-adierazleak eta irizpideak ezartzen dira, UPOn ezarritako helburu digitalen eragina eta betetze-maila neurtzeko.

IHPri dagokionez, plan digitalak zuzenean laguntzen du ikastetxearen helburu orokorrak lortzen, eta ikasleei garapen integralerako beharrezkoak diren trebetasun eta gaitasun digitalak ematen dizkie. Gainera, berrikuntza pedagogikoa eta egungo gizartearen eskaeretara egokitzea sustatzen da, eta hori bat dator IHPn ezarritako ikastetxearen ikuspegiarekin eta balioekin.

Jarraian, Ikastetxearen Plan Digitala sortzeko egindako urratsak ikusiko ditugu.

 

SELFIE, tresna.

SELFIE (ingelesezko siglek «hezkuntza-teknologien bidez berrikuntza sustatuz ikaskuntza eraginkor bati buruzko gogoeta pertsonala» esan nahi dute) ikastetxearen egoera digitala aztertzeko erabiltzen den tresna da.

SELFIEk ikerketa-oinarri sendoa du, eta hezkuntza-erakundeetan aro digitalean ikastea sustatzeari buruzko Europako Batzordearen esparruan oinarrituta garatu da.

SELFIEk modu anonimoan jasotzen ditu ikasleek, irakasleek eta zuzendaritza-taldeak beren ikastetxean teknologiak erabiltzeko moduari buruz dituzten iritziak. Horretarako, 1etik 5era bitarteko eskala duten baieztapen eta galdera laburrak erabiltzen dira erantzuteko. Galdera horien bidez bildutako informazioan oinarrituta, teknologiak erabiltzerakoan ikastetxeak dituen indarguneen eta ahulguneen txostena sortzen du tresnak.

Informazio horrekin guztiarekin hainbat AMIA egin dira, ikastetxearen garapen digitalean inplikatutako arloak aztertzeko. Eta horietatik, helburuak amaitu dira eta horiek lortzeko beharrezko ekintzak diseinatu dira, hurrengo atalean zehazten direnak.

IPD: AMIA-Helburuak-Ekintzak

Ikus dokumentua.